2 "Anna och Ronja - kärleksplanen" av Bente Bratlund

Hcg   66 sidor

Omslaget är så härligt att jag kände för att läsa boken. Det är en lättläst bok från Hegas förlag och det tog mig kanske en kvart att läsa de 66 sidorna.

Från första sidan fick jag en distinkt Sixten-känsla. Bratlunds historia är förstås mer avskalad än Ulf Starks roman om att hitta en kvinna åt sin pappa. Här så ska de bästa kompisarna Anna och Ronja fixa ihop Annas mamma med Ronjas pojkvän Simons pappa. Det går förstås inte som de tänkt sig.

Kärleksplanen är en ganska rolig men aningen platt historia. Boken kommer däremot säkert att uppskattas av många i den yngre åldern, typ låg/mellan. För högstadiet så skulle jag hellre vilja rekommendera just Sixten men jag vet av erfarenhet att de flesta tycker att Sixten är för mjäkig.

Det ska bli intressant att se hur denna uppskattas. Anna och Ronja - kärleksplanen kom i affären redan i janauari och en fristående fortsättning har kommit nu i mars 2012.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0