4 "Checka in" av Kim Olin

uHc   199 sidor
Checka in
I och med tredje delen i thrillerserien om Simon och Pulverland ser jag i slutet av boken av sviten kommer att avslutas med en fjärde och sista del som förväntas ges ut under sommaren 2010. Samtidigt blir jag intresserad av författaren. Vem är Kim Olin. Efter några sökningar på Internet hittar jag information om att "Kim Olin" är en pseudonym. Då finns alltså två troliga alternativ. Den ena är att det rör sig om en redan känd författare som vanligtvis skriver i en annan genre eller vuxenlitteratur eller så handlar det om en person i "den undre världen" (såsom Olin själv skriver) och vill inte stoltsera mitt sitt riktiga namn.

Som straff för sitt svek mot knarkkungen Johnny måste Simon ta på sig skulden för dödsskjutningen av en av Johnnys torpeder. Johnny ger honom samtidigt uppdraget att döda Mats Pettersson, en gängledare som sitter på anstalten Källunda. Direkt uppstår problem då Simon hamnar på fel avdelning och måste överagera för att bli förflyttad till den mer tuffa avdelningen som Mats sitter på. Där sitter också Simons pappa. Men för att inte visa sin koppling till Johnny kan Simon inte prata med sin far. Målet är att ta död på Mats utan att Simon själv blir misstänkt. Därför börjar han filtrera in sig i de olika gängen för att skapa osämja.

Olin målar upp en lika hemsk och våldsam värld inne i fängelset som han gjorde utanför. Här går alla mest och avvaktar och försöker undgå plitarnas blickar. Men spänningen finns hela tiden i luften och gör "Checka in" till en bra fortsättning i Pulverlandserien.

albin
2010-12-15 @ 08:38:59

vem fan är kim olin ?

Johanna Christoffersson
2011-10-09 @ 18:33:36
URL: http://rosaprickaar.blogg.se/

Har läst alla fyra böcker :)

jag jag
2011-10-29 @ 16:39:08

öö jag trodde att det var en kvinna men det var det tydligen inte. Jag har också letat mycket men inte hittat något.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0