2 "Spelet" av Bali Rai

uHce   119 sidor

Harj gillar tjejer men han har aldrig haft en flickvän. Hans kompisar säger att det är kanske så det ska vara. Vissa har oflyt. Men så träffar han Neeta och Kelly och både vill bli hans flickvän. Från att inte ha någon till att ha en för mycket. Kan Harj verkligen säga ja till båda? Självklart Harj kan säga ja till båda. De är ju supersnygga! Kelly och Neeta känner inte till varandra och vet inte att Harj spelar dubbelt. Harj kan inte bestämma sig för en av tjejerna utan är riktigt nöjd att dejta två tjejer samtidigt. Men för att göra detta måste han planera och så måste han ljuga. Ju mer han ljuger desto svårare är det att hålla koll på lögnerna. Till slut tappar han kontrollen.

"Spelet" är inte en favorit. Jag får inte den rätta Argassokänslan. Jag hade även svårt för Bali Rais första lättlästa bok, Sprickan. Den läste jag bara halvvägs. Men jag vet också att många gillar honom som författare. Det är väl mer hans tjockare romaner alla gillar. De har jag inte testat.

s. 26-28 (Från "Är du ledig..." till "Det kändes bra" )
RSS 2.0