4 "The girl who never fick nån post" av Daniel Ahlgren

Hci   110 sidor

"Helena slutar gymnasiet och går sen omkring och känner sig allmänt riktningslös". Ja, detta är ett citat från baksidetexten och det sammanfattar egentligen allt. Det är inte alla som har sitt liv utstakat framför sig. Alla vet inte vad de vill bli. Jag har varit sådan och kunde helt känna igen mig i boken. Tyvärr. Fast egentligen, kanske inte tyvärr. När man inte vet vad man vill, när man går och drar hela dagarna och egentligen inte har så mycket pengar så hamnar man i ett speciellt stadie. Jag fick ut mycket av den tiden och vem säger vad man ska göra för att utvecklas. Vad är en persons behov vid ett speciellt tillfälle? Jag gick till slut vidare med det gamla vanliga, dvs vidare studier och jobb. Daniel Ahlgrens karaktärer har dock en tendens att stanna i detta intet. Ett tag fick jag för mig att Helena är den huvudpersonen i Supertråken fast tidigare i livet. Efter att ha kollat upp Supertråken visade sig hon heta något annat.

Va gör jag NU då? Jag gillar verkligen Ahlgrens förmåga att fånga meningslösheten, det lealösa hos folk. Men det allra bästa är ansiktuttrycken. Istället för att låta en karaktär berätta vad hon tycker så ändrar Ahlgren hennes min en liten liten bit. Han får fram känslor i karaktärerna som jag inte har sett hos andra serieskapare. Bara det gör Ahlgrens böcker ett måste att läsa.

Jag älskar också att Helena ser alla andra gå vidare medan hos är fast i ingenmansland, mellan gymnasiet och framtiden. Alla manar henne att göra något men hon håller på sina principer. Det kan vara bra med principer, jag är inte den som ska säga emot det, men jag har också insett att allt man tror inte är sant och det man känner kan ändra sig.

Läs. Nu.
anonym
2011-05-31 @ 10:57:28

jag tycker att du ska lägga upp inlägg oftare !!!!

anonym
2011-05-31 @ 10:57:29

jag tycker att du ska lägga upp inlägg oftare !!!!

anonym
2011-05-31 @ 10:57:30

jag tycker att du ska lägga upp inlägg oftare !!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0