Bokenkät från Bokhora

För att fördriva tiden lite till nästa boktips så fyller jag i en bokenkät från bloggen Bokhora.

Senast lästa: Senaste romanen kan ni se i den förra recensionen. Jag har även läst de två första delarna av mangan Magic Knight Rayearth av Clamp. Inte så bra.

Senast köpta bok: Köpte Jonas bok, första delen i Beautiful Dead av Eden Maguire. Har läst ca 100 sidor. Känns som om den vill vara som Twilight-böckerna men är stel och tråkig hittills.

Senast lånade bok: Jag lånade nyligen "Vem är jag och i så fall hur många?" av Richard David Precht. Det ska vara en populärfilosofisk bok. Jag lånade den i stundens hetta och med tanke att läsa den som sommarbok på semestern. Vi får se.

Senast fådda bok: Det är så sällan jag får böcker. Måste ha varit flera år sedan.

Favoritbokhandel: Gillar adlibris. Bra utbud och billigt.

Favoritbibliotek: Mitt eget?

Antal lånekort: 7 st, tror jag.

Använder som bokmärke: lånekvittot eller hemmagjorda.

Favoritfärg på bok: Kvittar väl, men ju färggladare desto bättre.

Favoritmat/snack vid läsning: läser så ofta jag kan så det blir typ allt jag äter. Gillar inte sådan mat där man måste använda båda händerna, t ex för att skära.

Favoritdryck vid läsning: Whatever.

Favoritställe att läsa på: Brukar säga sängen men just nu är det ute i solen i en skön vilostol.

På den sidan hålls jag i den bok jag läser just nu: Jag är på sidan 90 i andra delen av Michael Grants Gone-serie som heter Hunger.

Den här boken köper jag till en förälder: Stod länge med en traktorbok i handen under senaste bokrean. Skulle passat perfa till fadren.

Den här boken köper jag till min bästa vän: Allt med seriemördare till MF. Alla typer av hårdrocksbiografier till MR. Biografier om jobbiga uppväxter till AF. Bara det bästa till PÖ.

Den här boken köper jag till en partner: Det ska vara personligt så just nu går det inte att svara på.

Favoritgenre: Lite övernaturligt, men inte renodlad fantasy eller scifi. Gone-böckerna är bra.

Favoritformat: Gratis är ett bra format. Biblioteksband?

Författarfavorit: Just nu ligger Kjetil Johnsen bra till.

Den tjockaste bok jag läst: På spaning efter den tid som flytt. Kom inte igenom alla delar men hur liten text är det egentligen i den gamla gröna utgåvan?

Den tunnaste bok jag läst: Läser alltid bilderböcker och Börja läsa-böcker till jobbet. De är ofta runt 30-35 sidor. Nypon-böckerna ligger också på den längden.

Favoritljud när du läser: Största möjliga tyyyyyysssssstnad.

Favorittidning: Gillar Empire, den brittiska filmtidningen.

Prenumererar på: Inget

Favoritbokblogg: Gillar http://tonarsboken.blogspot.com/

Min sämsta läsning någonsin: Strändernas svall

Mitt bästa bokminne: Första genomläsningen av mangan Dragon Ball. Jag var chockad av hur fast jag kunde bli i denna enformiga men fantastiskt roliga serie.

Senaste bokfyndet: Jag får gå tillbaka några månader för att verkligen välja "fyndet". Hittade en hel kartong med Kalla kårar-böcker, ni vet de där kiosklitterära skräckpocketen från 70-talet. 2 för 5 kr.

Senaste impulsköpta bok: Den där Beautiful Dead-boken. Kostade bara 20 pixaroos men ändå för mycket pengar.

En bra bok att ge bort: "Duvan" av Patrick Süskind. En bortglömd pärla när alla bara tjatar om "Parfymen" hit och "Parfymen" dit.

Bokgenre som jag undviker: hästböcker och dramatiska öden, typ "Pojken som kallades Det på ridskola". Den boken är inte att leka med!

Så gör jag med böcker som jag inte vill ha längre: Ger bort.

Så här håller jag koll på vad jag läst: Vet i stort sett vad jag läst. Annars har jag ju bloggen.

Så här sorterar jag min bokhylla: Mina två Billybokhyllor är levande organismer där innehållet ständigt flyttas och byts ut. Så man kan säga ständig kaos.

Nästa bok jag ska läsa: Jag hoppas att biblioteket hinner få in Jeff Kinneys Dagbok för alla mina fans: Usla utsikter innan semestern. Ska även lägga undan Dmitrij Gluchovskijs Metro 2033. Hört att den ska vara bra. Bara man inte hakar upp sig på alla svåra ryska namn där alla tilltalas på olika sätt. Hatar sånt. Har slutat läsa flera böcker av Dosto* (trunkerar det sista) för att man tappar bort sig.

Glad hänryckning. Läs mycket i sommar!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0