1 "Ljudet av ditt hjärta" av Stephenie Meyer

uHce/LC
Mp3-bok   16 timmar
Uppläsare: Mirja Turestedt
Ljudet av ditt hjärta
Jag såg faktiskt fram emot att lyssna på tredje delen av Twilight, trots Mirja Turestedts avsnästa uppläsning. Men...

Det händer egentligen ingenting i tredje delen. Vampyrer härjar i Seattle och dödar många människor. Cullens är oroliga för att Volturi ska komma till Seattle och även ta hand om Cullens när de ändå är i närheten. Händelserna eskalerar i slutet. De första skälvande 14-15 timmarna så ältar Bella bara över att hon älskar både Jake och Edward. Boring! Absolut ingenting händer.

När inget händer blir Meyers berättarstil mer uppenbar. Hennes favorituttryck är helt klart "oändliga sekunder". Allt som Bella var med om i denna tredje del skedde under "oändliga sekunder". Jag blev riktigt irriterad till slut.

"Ljudet av ditt hjärta" är inget jag kan rekommendera. Det känns som om jag ändå måste ta mig igenom sista delen men det blir efter en lång paus från allt som heter Twilight.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0