2 "Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan" av Sara Ohlsson

uHc   297 sidor
Olivia har blivit dumpad av John av ingen uppenbar anledning. Hon känner sig ensam och lämnad. Hånglar runt och går på fester. Sen är boken slut.
 
Det var ungefär så jag kände när jag läste Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan, vilket är en mycket bra och lockande titel men inte lika lockande läsning. Jag väntade hela tiden på att intrigen skulle hottas upp men hela tiden dämpades det som kunde ha blivit, som en berg- och dalbana där man åker uppåt och förväntningarna stiger men för att i nästa sekund inse att man bara kommit någon meter upp i luften för att sedan åka ner en liten barnbacke. Och sen är boken slut. Ja, så är det. Man undrar om Ohlsson inte kom på något slut utan bara avslutade där hon var....nä, nu tog min penna slut.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0