2 "Rum 213" av Ingelin Angerborn

Hcg   195 sidor

För tillfället är sexorna i min skola heltokiga i Angerborns mer kusliga romaner (Sorgfjäril, Rum 213 och För alltid...). Jag hade bara läst Sorgfjäril tidigare om man inte räknar de roliga böckerna (Katastrofböckerna, Om jag bara inte...) och hennes kärleksböcker (Pussar och P.S). Sorgfjäril är mysigt ruggig med en handling varierande nog att hålla mig på helspänn.

I Rum 213 (2011) ska Elvira åka på kollo. Det är något nytt för henne och hon är orolig över hur det ska bli. Elvira får dela rum med två andra tjejer som heter Bea och Meja. Det verkar först bli jättebra men så börjar det hända grejer. Deras ägodelar försvinner, saker byter plats. Det är inte bara Elvira som tycker det börjar bli läskigt.

Jag skulle vilja säga att Rum 213 är lika mysläskig som Sorgfjäril men historien saknar driv. Mycket återupprepar sig gång på gång till den grad att jag blir irriterad över hur många gånger de tre tjejerna tjatar på och misstänker varandra. Slutet är tillfredsställande men knyter egentligen inte ihop säcken.
Lotten
2012-02-21 @ 19:16:28
URL: http://lottensbokblogg.wordpress.com

Vår 12-åriga dotter fick boken igår på sin födelsedag och har nu läst ut den. Hon tyckte den var riktigt bra. Sorgfjäril har hon också läst, hon t.o.m. grät då.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0