2 "Bögslungan" av Per Alexandersson

uHc   135 sidor

Ärligt talat så har jag svårt att komma ihåg vad den här boken handlade om. Många elever på min högstadieskola gillar boken men jag fastnade i de korta "enkla" meningarna såsom många andra "lättlästa" böcker. Flytet i språket hackas sönder med de korta meningarna och jag får svårt att fokusera på handlingen.

Max går i nian. Det är bara några dagar kvar innan högstadiet är slut. Rikard är lika jobbig som vanligt, en riktig bully. Men det är mest töntiga Niklas som Rikard trackar. Det går ett rykte om att Niklas är bög. Niklas har skåpet bredvid Max och han är ganska schyst, tycker Max. Maxs kompis tjatar att han borde hitta tjej och visst visar sig Anna vara både snäll och ganska söt men det där pirret saknas. I Maxs drömmar kommer däremot pirret men då drömmer han om Niklas.

Fördelen med Bögslungan är väl att den äntligen kom som talbok under hösten. Den borde passa bra i årskurs 8-9 för både killar och tjejer. Personligen hade jag svårt för språket. Handlingen är helt okej.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0