"Blade del 3-6" av Tim Bowler

 

 
Blade 3. På flykt. 154 sidor
Blade 4. Blind rädsla. 174 sidor
Blade 5. Slå tillbaka. 159 sidor
Blade 6. Gamla fiender. 175 sidor

Självklart borde man läsa alla långa bokserier i ett svep för att inte tappa flytet och glömma bort handlingen mellan böckerna. Jag brukar ofta vänta ut serier om jag ändå inte påbörjat dem när första delen kom. Första Blade läste jag när den kom för flera år sedan. Jag gillade verkligen tempot och berättartekniken. Del två kom tätt inpå men sedan tog det ett tag innan flera delar kom. Sammanlagt är historien om Blade åtta delar. Del 5 och 6 kom på sena hösten men hittills har de slutliga delarna inte dykt upp. Jag kunde inte vänta längre och läste därför fyra delar i rad.

Det händer inte så mycket i dessa delar. Vi som har läst tvåan vet att Blade skadat sig och vaknar sedan upp på sjukhus i början av trean. På flykt är en värdigt namn för tredje delen men skulle även passa fjärde och femte delen. För det är vad Blade gör. Han flyr och gömmer sig...egentligen det enda han gör i tre böcker. Sedan händer något och han är tvungen att agera.

På flykt, Blind rädsla och Slå tillbaka känns som en transportsträcka. De är inte dåliga. Vi som läst Blade tidigare vet vad vi ger oss in i och Bowler levererar med action och tufft språk. Det är i gamla fiender som det börjar bli spännande. Man märker hur Bowler börjar knyta ihop säcken. Men det är fortfarande två delar kvar och jag hoppas att de kommer snart.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0