2 "Gå ensam hem" av Christina Wahldén

uHc   41 sidor

Jag vill börja med att säga att det här troligen blir en ganska orättvis recension på Wahldéns nya lättlästa bok Gå ensam hem men jag måste tala från hjärtat.

Enkelt sammanfattat så ska 16-åriga Julia och Molly ta sig in på Bellas Bar. Baren har 18-årsgräns men Molly har skaffat falska ID-kort som fungerar perfekt. Alkoholen intas och på väg hem så blir Julia förföljd.

Jag försökte läsa boken med målgruppen i åtanke. Texten är enkel och kort. Handlingen går också snabbt. Fram till slutet så har väl historier varit relativt okej. Jag kan tänka mig att bristen på överraskningar beror på att svaga läsare ska hänga med i handlingen. Däremot blir jag irriterad på slutet. Det blir faktiskt spännande på de sista sidorna men vi lämnas hängades i någon typ av cliffhanger. Snopet värre. Kommer det en uppföljare?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0