1 "Turbo vill bli fotbollsproffs" av Ulf Sindt

Hcf   47 sidor

Vanligtvis älskar jag Turboböckerna. De är snabblästa, lättlästa och rakt igenom finurligt roliga. Egentligen vill jag ta denna möjlighet att rekommendera Turboböckerna. Turbos otursdag har mycket situationskomik. Turbo och den magiska grodan har rejält med roliga citat. Turbo och spökhuset och Turbo och skräcknatten är läskiga men roliga, speciellt när cyklopen kissar på bussen. Turbo hittar en skatt tilltalar alla deckarfantaster. Jag kommer faktiskt inte ihåg hur Turbo i knipa är men Turbo blir kär är en härligt rolig bok. Kanske den bästa i bunten. Turbo och den enarmade banditen tillhör mina undantag. Den är för hoppig i handlingen.

Så kommer vi till Turbo vill bli fotbollsproffs. Det som höjer alla Turboböcker (även "enarmade banditen") är Sindts känsla för humor och att många av historierna känns äkta. Enligt Sindt själv så har han varit med om händelserna i "Spökhuset" och "skräcknatten". De känns troliga. Men den nya boken är för torr. Humorn saknas och historien rullar på utan att greppa tag i läsaren, mig i alla fall. Nä, jag blev besviken. Tänker inte förklara handlingen eftersom ni troligen ändå kan räkna ut den i förväg. Boken kanske inte är värd en etta men besvikelsen tog överhanden.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0