4 "Usla utsikter" av Jeff Kinney

Hcg   223 sidor

Äntligen en ny del i Jeff Kinneys Dagbok för alla mina fans. Greg har sommarlov. Gregs plan är att tillbringa hela lovet inomhus framför tv-spelet men hans mamma har andra tankar. Egentligen åker familjen alltid till havet vilket Greg egentligen tycker är ganska tråkigt men han är äntligen tillräckligt lång för att få åka karusellen Skallskakaren. Tyvärr visar det sig att de inte har råd att åka till havet i år utan får nöja sig med den lokala badbassängen dit alla förlorare och töntar är.

Det är väl grunden till Gregs sommar, sedan händer det förstås så mycket annat eftersom inget han eller famlijen har planerat går som de tänkt sig. Usla utsikter är lika bra som de andra Greg-böckerna med irriterande brorsor, äckliga kompisar, misslyckade raggningar och framför allt...pinsamma föräldrar!

Jag skulle kunna garantera att man kan läsa boken på en kväll trots sina 223 sidor av den enkla anledningen att boken inte går att släppa taget om. Jag fann mig själv tänka "bara en sida till, bara en sida till" ända tills boken tog slut.

Jag ser redan fram emot nästa del, Den bistra sanningen, som ska komma 2012.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0