2 "Perfect" av Joanna Kenrick

uHe   51 sidor

Ytterligare en bok av Joanna Kenrick. "Perfect" tar upp den där känslan som säkert många har haft. Du är ihop med någon och vill tillbringa så mycket tid som möjligt tillsammans med den man gillar, bara ni två. Men så har vi bästa vännen. Bästa vännen måste få vara med ibland. Men inte för mycket. Kompisen måste förstå att du vill vara ensam med din kille/tjej.

Det här är en historia som går totalt galet. Kate har detta problem. Hon är ihop med Dan och låter till slut sin bästa kompis Shannon följa med. Dan verkar gilla Shannon lite för mycket och Kate blir svartsjuk. Det är ju ändå hennes kille! Dan känner att något är fel och så blir allt fel.

"Perfect" har ett intressant upplägg men jag tycker inte att Kenrick får ut tillräckligt att situationerna. Jag gillar däremot slutet. Kates agerande i slutet känns mer troligt än vad de flesta författarna skulle vågat skriva. Men jag hatar illustrationerna. Som vanligt blir jag direkt irriterad över att en bok med foto på omslaget över huvud taget har teckningar inuti. Ibland fungerar det men Hannah Webbs illustrationer är hemska och förstör mycket i läskänslan. Hoppas att inte alla är lika lättpåverkade av kvalitén av böckers teckningar såsom jag är.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0