4 "Näckrosdammen" av Annika Thor

uHc/LC
Näckrosdammen
Min jakt på bra ljudböcker har tagit mig till bibliotek i flera olika städer. Vad jag har missat är att min hemstad har alla delar av Annika Thors andra världskrigsserie om Steffi.

Steffi ska börja på läroverket i Göteborg. Hon ser fram emot att få nya vänner och att få träffa Sven igen. Det blir tufft på läroverket. Alla lärare gillar inte judar. Stephanie tror att tyskan ska bli enkel men lärarinnan är tysksympatisör och ogillar Steffis uttal eftersom hon kommer från Wien. Steffi är även kär i Sven, något som visar sig vara ett stort problem. I Österrike försöker hennes föräldrar fortfarande få utrikesstillstånd, något som blir svårare för var dag som går.

Bra historia. (återkommer med åsikter)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0