1 "Börja Dejta" av Marie Hagberg

Jag lyssnade på denna bok som e-ljudbok, alltså uppläst av författaren själv och nerladdad från Internet (bibliotekslån).

Jag hade inga förväntningar på denna tipsbok om hur man lär sig dejta. Vilket var tur. Den säger egentligen vad man redan hört fyrtioelva gånger: du måste våga gå fram och prata, var rolig och le. Visa ditt intresse. Den säger till och med att det är ett plus om man ser bra ut (inte i dessa ord men inbakat i ett annat tips).

Marie återkommer även hela tiden till krogen som plats för första dejten. Enligt henne är det alkohol och krogen som gäller. Var är tipsen för de som inte dricker fett med alkohol och aldrig går på krogen? Inte här!

Mycket riktigt löjliga grejer för en första dejt, typ hyr en helikopter, köp en resa till New York. Hennes bästa tips är att gå på zoo. "passa på att vinna en teddybjörn så blir hon mäkta imponerad".

Kläder är tydligen inte det viktigaste, men de borde vara rena. Vad är rätt sak att säga då, jo prata inte om dina hår i öronen. Satan vad hon är rolig, jag skrattade hela vägen till elektriska stolen.

Hon säger i och för sig att man ska lyssna två tredjedelar av första dejten och prata resten. Det är som min nya chef i Katrineholm säger: "man har två öron och en mun, do the math". Sedan drar Marie till med det obligatoriska dåliga skämtet. Det lilla du pratar...prata inte om din samling navelludd eller enbenta fjärilar från Afrika (he he he, jag skrattade hela vägen till väggen, i vilken jag drämde mitt nu blödande huvud).

Författaren tipsar att man kan skriva ner ämnen på en lapp. Det låter som George Costanza i Seinfeld. SNOTT!!! Håll dig a jour i dockusåpavärlden så att ni har nåt att prata om. What the fuck säger jag. Robert Crumb sänkte sig aldrig så lågt och det tänker inte jag heller göra.

Skalet är allvarligt men frukten är skämd(t). Så älä mä dä!

Lejla
2007-09-14 @ 12:52:18

Men om båda pratar en tredjedel och lyssnar två tredjedelar av dejten, blir det inte då en del av dejten då det blir helt tyst och båda får lyssna till suset i sina öron? Det är ju så obehagligt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0